Svend-Erik Skaaning ny formand for Dansk Selskab for Statskundskab

Ved det nyligt afholdte årsmøde for Dansk Selskab for Statskundskab i Nyborg blev professor i statskundskab Svend-Erik Skaaning udnævnt til ny formand.

Svend-Erik Skaaning Foto: Aarhus BSS
Professor i statskundskab Svend-Erik Skaaning er ny formand for Dansk Selskab for Statskundskab. Foto: Aarhus BSS

”Jeg ser frem til at fortsætte det gode og stabile arbejde fra min forgænger Michael Baggesen Klitgaard, AAU. Jeg har allerede været medlem i bestyrelsen i det seneste års tid. Det har været en positiv oplevelse, og jeg er sikker på, at det frugtbare samarbejde vil fortsætte,” siger professor i statskundskab Svend-Erik Skaaning om den nye post som formand for Dansk Selskab for Statskundskab.

Selskabets primære opgave er at afholde den årlige konference, hvor alle statskundskabens underdiscipliner er repræsenteret. Derudover er det foreningens ansvar at repræsentere dansk statskundskab i forbindelse med det nordiske samarbejde NOPSA og det verdensomspændende samarbejde IPSA.

Medlemmer af Dansk Selskab for Statskundskabs bestyrelse er én repræsentant fra hver af de følgende danske institutioner:

• Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv på RUC
  • Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet