Verdens bedste ifølge ShanghaiRanking

Aarhus Universitet rangerer igen som nummer et i verden inden for forskningsfeltet offentlig forvaltning.

Institut for Statskundskab. Foto: Lars Kruse/AU Foto

For tredje år i træk står Aarhus Universitet øverst på ShanghaiRankings liste over verdens bedste universiteter inden for forskningsområdet offentlig forvaltning (public administration).

Samtidig rykker Aarhus Universitet lige nøjagtig op i top 10 inden for det bredere fagområde statskundskab (political sciences). Her lå Aarhus Universitet nummer 11 sidste år og nummer 16 i 2020.

To andre europæiske universiteter er med i top 10 inden for statskundskab. Det drejer sig om University of Oxford og London School of Economics and Political Science.

Harvard University ligger nummer et.

Om ShanghaiRanking
ShanghaiRanking rangerer 1800 universiteter på tværs af 93 lande og inden for 54 forskningsområder.