Fabio Wolkenstein modtager forskningsprisen på Aarhus BSS

Adjunkt i statskundskab Fabio Wolkenstein modtager fakultetets forskningspris for sin ”særdeles omfattende og imponerende forskningsproduktion”.

Per Baltzer Overgaard og Fabio Wolkenstein
Årets Forskningspris gik til Fabio Wolkenstein. Prodekan Per Baltzer Overgaard overrakte prisen under det faglige arrangement før instituttets julefrokost. Foto: Sinne Jakobsen

Fabio Wolkenstein modtager årets Forskningspris. Han får prisen for sin ”særdeles omfattende og imponerende forskningsproduktion” med 15 artikler i internationale peer reviewede tidsskrifter.

Indstillingen fremhæver Fabios evne til at konkretisere ”abstrakt politisk-teoretisk teori i mere konkrete studier af fx valgsystemer, (transnationale) partier og deres rolle i demokratiet, EU's politiske legitimitet og populisme”. Fabio beskrives også både fagligt og socialt som ”et stort aktiv i afdelingen for politisk teori” og roses også for sin aktive involvering i de forskningsansøgninger, der udgår fra afdelingen. Stort tillykke til Fabio!

Om Forskningsprisen: Prisen gives til yngre medarbejdere, der har dokumenteret en helt usædvanlig kreativitet og produktivitet i deres forskning. Medarbejderen forventes at anvende prisen på 50.000 til en fortsat styrkelse af prismodtagerens forskning f.eks. i forbindelse med et ophold ved en anden international, anerkendt forskningsinstitution. Det er institutlederen, der indstiller kandidater til prisen.