Workshop om Forskningsfinansiering og kvindelige forskere

STAGES-teamet ved Dansk Center for Forskningsanalyse (CFA) inviterer til workshop under det overordnede tema ”Kvinder i forskning ved Aarhus Universitet”.

Kvindelig forsker
Temaet for workshoppen er ”køn og forskningsfinansiering ved de danske universiteter”.

Tirsdag 7. oktober 2014,  kl. 11:00 - 13:00

Bygning 1324, lokale 025 (Tvillingeauditorierne)

Structural Transformation to Achieve Gender Equality in Science
The STAGES project is funded by the European Union's Seventh Framework Programme for Research and Technological Development

I forbindelse med EU-projektet STAGES arrangerer CFA en række workshops med det formål at sætte fokus på kvindelige forskeres arbejdsliv og karriereplanlægning.

Program

Følgende oplægsholdere vil lægge op til debat inden for temaet ”køn og forskningsfinansiering ved de danske universiteter”:

• Indledende oplæg: Mathias Wullum Nielsen, Ph.d.-stipendiat, Dansk Center for Forskningsanalyse, Institut for Statskundskab, AU.
  • Keynote speaker: Peter Munk Christiansen, Professor, Institut for Statskundskab, AU, Bestyrelsesformand for Det Frie Forskningsråd.
  • Discussant: Lise Wogensen Bach, Prodekan for Talentudvikling, Health, AU.

Tilmelding sker pr. e-mail (senest d. 1. oktober 2014) til cfa@cfa.au.dk

Forplejning

CFA vil som vært servere frokost, vand og kaffe for deltagerne i løbet af workshoppen.

Mere info og kontakt

Du kan få mere information om STAGES-projektet på siden STAGES - Structural Transformation to Achieve Gender Equality in Science og GER - Gender Equality in Research eller ved at kontakte STAGES-teamet, Evanthia K. Schmidt (eks@ps.au.dk), Ebbe K. Graversen (ebbe.krogh.graversen@ps.au.dk) eller Mathias W. Nielsen (mwn@ps.au.dk).