Fodboldturnering

Fredag 2. maj mødes forskere og studerende igen i venskabelig fodbolddyst på tværs af institutterne.

Fredag 2. maj 2014,  kl. 16:30 - 20:15

Skovvangsvej 150, 8200 Aarhus N

Kolleger kæmper om æren og håneretten.

Fredag 2. maj smider en række forskere fra BSS pen og papir og iklæder sig kampuniformen. Det er nemlig atter blevet tid til slaget om fakultetets fodboldtrofæ, og for såvel spillere som kolleger og studerende er det en oplagt mulighed for at mødes uden for universitets mure og nyde hinandens selskab i sportslig leg.

I år stiller tre institutter til start ved turneringen: Institut for Økonomi, Institut for Statskundskab og Juridisk Institut. Arrangementet finder sted ved Skovvangskolen, tæt på universitetet.

Sidste år kunne politologerne trække sig sejrrigt fra opgøret mod juristerne, men da det i år er første gang, at økonomerne deltager, er der flere ubekendte i ligningen.

I modsætning til sidste år vil forskerne spille på syvmandshold, hvor af Statskundskab stiller med to hold.  Kampene varer to gange ti minutter, og i tilfælde af uafgjort spilles fem minutters ekstratid. Er kampen stadig uafgjort, afgøres den på straffespark. Tidspunkterne for forskerkampene er vejledende, da der er taget højde for forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence. Næste kamp afvikles, så snart banen er ledig.

Efter forskerkampene vil den årlige kamp mellem de studerende fra FC Jura og IFSK løbe af stablen, og der er derfor lagt op til en god eftermiddag og aften med masser af bold og hyggeligt samvær.

Som sidste år vil det være muligt at købe mad ved banen.

Kolleger og studerende opfordres til at møde op og støtte de respektive hold.

Slaget om Fakultetet 2014:

• 16.30 - Semifinale 1: Institut for Statskundskab (1) – Institut for Økonomi.
  • 17.00 - Semifinale 2: Institut for Statskundskab (2) – Juridisk Institut.
  • 17.30 - Finale: Vinder af semifinale 1 – Vinder af semifinale 2.
  • 18.00: Præmieoverrækkelse og hån.
  • 18.15: Præsentation af de to studenterhold.
  • 18.30: FC Jura – IFSK.
  • 20.15: Præmieoverraskelse og hån. Herefter er der efterfest i byen.

Holdopstilling

Jura: Anders Yde (Målmand), Kasper Steensgaard, Evelyne Juliane Beatrix Sørensen, Morten Midtgaard Fogt, Hans Henrik Edlund, Janus Winther Høy, Michael Steinicke, Dimitar Hristoforov Kondev, Carsten Willemoes Jørgensen og Peter Nick Storm Stausholm.

Økonomi: Bastien Michel, Jonas Maibom Pedersen, Morten Krægpøth , Thomas Kokholm, Dragan Tevdovski, Christian Ellermann-Aarslev, Marcel Turkensteen og Michael Svarer.

Statskundskab 1: Derek Beach, Jakob Tolstrup, Lasse Nielsen, David Anderson, Niels M, Andreas Albertsen og Henrik Seeberg.

Statskundskab 2: Bruno, Ulrich, Christoph, Roman, Elias, Christián og Peter Bjerre.